Redacció

Resten un parell de mesos efectius de l’actual mandat municipal hi ha tres elements de gran importància pel seu impacte urbanístic, social i mediambiental sobre els que cal no perdre’n el seguiment.  Els dos primers elements son d’especial preocupació pel retard en la implementació de les actuacions, i hi ha el neguit fonamentat que puguin seguir estancats durant els propers quatre anys.

Equipaments i habitatge protegit a les Casernes.

Carretll 12 anys Casernes
Cartell de l’acte revindicatiu del pla de Casernes

Dotze anys després de l’inici del pla de Casernes resten pendents encara equipaments com  l’escola bressol, la residència de gent gran, un equipament esportiu o el casal de joves. Però el més destacable per l’AVV sobre aquest projecte que quan es va fer havia de resoldre’s en quatre anys, era el fet que havia de garantir la construcció d’habitatges protegits, tant de lloguer com de compra, en una ciutat com Barcelona on el problema de l’habitatge necessita solucions eficaces.

 

Reactivació de les obres de Sant Andreu Comtal i parc linial.

És evident que hi ha diverses administracions implicades, la qual cosa fa complexa l’actuació, però cal tenir present que el número 442 del Cap a Peus, del desembre del 2000, dedicava unes pàgines a les properes actuacions sobre Sant Andreu, i ja s’hi parlava de l’actuació a l’estació de Sant Andreu Comtal, com a emblema de les transformacions del pla Sant Andreu – Sagrera. Encadenada 2018

Un usuari de l’estació que avui tingui 19 anys, potser s’indignaria en saber que la nova estació està pendent de fer des de que va néixer. Recordem que les obres s’han aturat i reprès en diverses ocasions, i que cal no oblidar que l’any 2016 es destapava una trama que presumptament alterava les despeses de les obres i que produïa un sobre-cost de més de 80 milions d’euros a partir de pagaments per obres no realitzades i factures inflades per feines que havien costat molt menys. Entre els implicats que van ser detinguts hi havia alts càrrecs d’Adif. També entre les obres afectades hi havia la part de la plataforma de la línia d’alta velocitat en el sector Sant Andreu del tram La Sagrera – Nus de la Trinitat, adjudicada ara fa ja deu anys.

Pacificació de la Meridiana.

Aquesta obra és d’un abast molt important i cal tenir present que darrera la pacificació hi ha la defensa d’un model de ciutat i de mobilitat. Es tracta d’un gran canvi, i per tant cal tenir present el que ens diuen els experts; avui en dia només es redueix el transit de vehicles privats si es qüestiona la mobilitat. Si no es fa res en aquest sentit, la Meridiana acabarà per col·lapsar-se. Per tant és important tenir present que darrere el dibuix de com quedarà, cal primer una planificació acurada del transport públic que permeti treure cotxes de manera efectiva.

645_pacificació meridiana
Foto imatge Meridiana pacificada 645_pacificació Meridiana.  Font: Ajuntament de Barcelona.

Anuncis